Ik blog regelmatig over het schrijven van begrijpelijke en prettig leesbare teksten. Maar geef ook tips over het bereiken van je klanten, praktisch en concreet.

Je vindt hier de laatste blogs, maar via een van de aangeklikte blogs kun je zoeken op onderwerp en er nog veel meer lezen.

Hoe bereik je meer met verleidelijke koppen?

Ik heb de pest aan de Telegraaf, maar mijn vriend vindt het een heerlijke krant om ’s ochtends bij zijn kopje thee en twee boterhammen met jam even door te nemen. Koppen snellen dus vooral. Ik heb niets met het sensatienieuws dat deze krant in overvloed biedt. En dan...

Organiseer in 7 stappen een succesvol evenement

Ik blijf maar net overeind. Op een veel te zware bakfiets met twee rammelende melkbussen slinger ik door de straten van Zuidwolde. Ik ben voor één dag melkboer. Een melkboer uit het begin van de vorige eeuw die zijn melk nog met de melkkar rondbrengt naar zijn...

Hoe zorgt actieve taal voor 100% duidelijkheid?

De versgebakken appeltaart staat uit te dampen op het aanrecht. Tijd om zo eerst een rondje hard te lopen. Actief zijn werkt mijn schuldgevoelens weg en dat is prettig. Zeker als je ook van bakken en eten houdt. Actieve taal is ook prettig, omdat het duidelijk is. Een...

Wat gebruik je voor je website: U of jij? Een duivels dilemma.

Hoe spreek je je klant aan? Of iemand die misschien je klant kan worden? Met u of met jij? Een duivels dilemma kan het zijn: welke aanspreekvorm is het meest geschikt om op je website te gebruiken? Je hebt vroeger vast geleerd dat je ouderen, vreemden en je leraar...

Waarom iedere organisatie in 2018 een website moet hebben

Ik kan je verzekeren, anno 2018 zijn ze er nog. Bedrijven, zelfstandigen, verenigingen en stichtingen die geen website hebben. Omdat ze die gewoon nog niet hebben. Of bewust, omdat ze geen website willen hebben. Niet online zijn is niet meer van deze tijd. Dat vind ik...