Ik blog regelmatig over het schrijven van begrijpelijke en prettig leesbare teksten. Maar geef ook tips over het bereiken van je klanten, praktisch en concreet.

Je vindt hier de laatste blogs, maar via een van de aangeklikte blogs kun je zoeken op onderwerp en er nog veel meer lezen.

Waarom overtuigt spreektaal je lezer? Lees deze blog hardop.

Hij is overdonderd… Omringd door 50 familieleden, vrienden en buren houd ik op het verjaardagsfeest van mijn lief een persoonlijk woordje. Meestal reageert hij heel ad rem met een grap of zo, maar nu heb ik hem aan het denken gezet. Na afloop van het feest dat tot in...

Waarom je alleen mensen moet bereiken en geen doelgroepen

‘’En… waar ben jij van?’’, vraag de man met de verrekijker om zijn nek naast me opeens. Ik geniet al lopend van het mooie uitzicht over het ven, het witte veenpluis en de kikkergeluiden. ‘’Uuh…, Ik ben net lid van de natuurvereniging of bedoel je dat niet?’’ ‘’Waar...

Hoe maak je een volledig persbericht? De 5-W-en-1-H-methode

We zitten in het NOS zes- en achtuurjournaal, mijn gemeente De Wolden. Met het burgerinitiatief Glasvezel De Wolden laten we zien hoe een kleine plattelandsgemeente groot kan zijn. De landelijke pers is geïnteresseerd, omdat burgerinitiatieven steeds meer bereiken. En...

Hoe wordt elke brief een mooie kikker?

Ze zit nog als een kwieke dame op de bank bij haar dochter. De 89-jarige moeder en oma geniet van haar borreltje en kletst gezellig mee. Ze weet nog precies hoe ze vroeger les kreeg van de nonnen. En hoe ze in het kolenhok moest gaan staan als ze straf had. Later die...